Phu Quoc en Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Sander en Stephanie - WaarBenJij.nu Phu Quoc en Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Sander en Stephanie - WaarBenJij.nu

Phu Quoc en Mekong Delta

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Sander en Stephanie

12 December 2016 | Vietnam, Can Tho

De afgelopen vier dagen hebben we enorm genoten op het eiland Phu Quoc. Voor het eerst hadden we écht mooi weer! We hadden een prachtige bungalow aan het strand dus bij het opendoen van de gordijnen zag je meteen het witte zand, de blauwe zee, palmbomen en de blauwe lucht! Wat wil een mens nog meer.. We hebben een scootertje gehuurd waarop we het gehele eiland hebben verkend. Zo zijn we 's avonds een keer naar de avondmarkt gereden waar ze allemaal verse vis hadden (zwemmen) en je uit de aquariums kon kiezen wat je wilde eten. We hebben hier heerlijke (extreem) grote gamba's gegeten en cobria vis!

Vandaag zijn we aan onze tocht begonnen over de Mekong Delta richting Phnom Penh (Cambodja). Helaas is het weer hier wat minder dan dat we in Phu Quoc gewend waren. Temperatuur is goed maar helaas hebben we twee regenjassen moeten kopen! Tot nu toe nog niet echt nodig gehad, dus laten we hopen dat dat zo blijft!

We hebben vandaag een bijenboerderij bezocht, daarnaast hebben we gezien hoe ze kokosnootsnoepjes maken, hebben we gevaren in een sampan (kleine bootjes) en zijn we met een wat grotere boot over de Mekong Delta gevaren. Daarna zijn we naar een grote pagode geweest waar ze echt hele grote buddha's hadden, een staande, een zittende en een liggende. Erg leuk om te zien!! We zijn nu in Can Tho voor de overnachting. Zojuist hebben we een streetfood tour gedaan met onze gids en een heerlijke dingen gegeten!! Morgen gaan we weer verder met de tour en beginnen we met de grootste drijvende markt van Vietnam.

Nog 5 dagen en dan zit de reis er helaas al weer op! Wat gaat het snel!!! Maar ook wel weer fijn om straks thuis te zijn! :)

• 12 December 2016 - 18:03

Mervyn En Aniek:

Leuk om weer te lezen hoe het gaat! Hopelijk hebben jullie de regenjassen niet nodig! Geniet van de laatste dagen!

• 12 December 2016 - 23:02

Mary:

Zoooo jullie hebben genoten op Phu Quoc. Dat was een heerlijke onderbreking. Mooie foto's !!
    Nu verder richting Cambodja. Weer heel anders, maar ook super mooi lijkt mij.
    Morgen lekker genieten van de drijvende markt. Ook bijzonder.
    Hoop dat het de laatste dagen van jullie reis droog blijft.
    Geniet nog maar lekker samen xxxx

• 13 December 2016 - 13:58

Miranda:

Echt heerlijk om te zien dat jullie zó genieten! Ga zo lekker nog een paar dagen door, want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis. Ik kijk al uit naar zondag! ;) xxx