Hanoi en Sapa (so far).. - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Sander en Stephanie - WaarBenJij.nu Hanoi en Sapa (so far).. - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Sander en Stephanie - WaarBenJij.nu

Hanoi en Sapa (so far)..

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Sander en Stephanie

28 November 2016 | Vietnam, Sa Pá

Hanoi: wat een stad!? Afgelopen zaterdagavond en zondag overdag hebben we in Hanoi doorgebracht! Wat is het daar druk zeg!! Overal zie je scooters, auto's, fietsers, wandelende mensen en men kent totaal geen verkeersregels lijkt wel!! Zo veel indrukken, zoveel mensen, zoveel rotzooi, wat was dát wennen zeg! Zo zijn er een hoop dingen die we op onze eerste dag Vietnam voor het eerst hebben gedaan: haren wassen onder een ijs koude douche, rond gefietst worden in een fietstaxi en kikkers en kippenvoeten eten.

Vervolgens zijn we op zondagavond met de nachttrein naar Sa Pa vertrokken. Slapen in een trein, weer een nieuwe uitdaging! :) Sander heeft als een roosje geslapen maar voor mij was het iets lastiger.. (Kort nachtje dus) In onze coupé hebben we super aardige mensen leren kennen (een Italiaan en een Amerikaan) echt leuk. Om 06.20 uur kwamen we aan op het treinstation vlakbij Sa Pa en werden we met de taxi naar Sa Pa gebracht.

Sa Pa: Na een lekker ontbijtje en een snelle (warme) douche gingen we op pad met onze Gids: een vrouw van 31 jaar, heeft 5 kinderen en spreekt best goed Engels.

Samen met nog twee andere vrouwelijke inwoners zijn we op pad gegaan midden door de wildernis van Sa Pa en omringende dorpjes. We hebben een tocht afgelegd van 17 km in 8 uur wandelen! We hebben rivieren overgestoken, door rijstvelden heen gelopen, langs buffels, varkens, kippen, honden en eendjes. Omhoog en omlaag, gelukkig waren er meestal twee handen om me te helpen anders was ik gegarandeerd onderuit gegaan.

Na deze (we moeten toegeven) erg pittige tocht, kwamen we aan bij onze homestay. Een Vietnamees gezin waar we mee mochten koken, waar we een heerlijke voetmassage kregen en daarna heerlijk zijn gaan slapen (om
21.00), we waren kapot!

Morgenochtend als we wakker worden krijgen we een Vietnamees ontbijt, jeeeej weer rijst ;) Daarna gaan we verder met onze hicking tour om vervolgens 's avonds weer de nachttrein naar Hanoi te nemen. We gaan dan woensdag de 30e gelijk door naar Halong Bay!

Ik heb wat foto's geplaatst in het mapje fotos!! :)

Groetjes allemaal!!

• 28 November 2016 - 15:19

Mathijs:

Wat een schattig vrouwtje!

• 28 November 2016 - 17:47

Eric:

Klinkt erg goed.

• 28 November 2016 - 17:57

Miranda:

Wow, wat een beleving! Echt een hele andere wereld! Op naar de volgende beleving!

• 28 November 2016 - 18:28

Super verslag

• 28 November 2016 - 18:34

Super verslag. Mooie foto's

• 28 November 2016 - 18:35

Ed:

Leuk verslag hoor, zijn we weer helemaal bij. Schitterende foto's. Jullie genieten er zichtbaar van. Super!!!!

• 28 November 2016 - 18:39

Mary:

Super verslag en mooie foto's. Wat een ervaringen al na een paar dagen. Leuke laarzen !!! Geniet maar lekker samen. Ik kijk uit naar het volgende verslag xxx

• 28 November 2016 - 19:05

Maudy:

Hey daar! wat leuk om jullie reis zo te volgen. In die korte tijd daar hebben jullie al heel wat meegemaakt en gezien! leuk hoor, geniet ervan!