Ho Chi Minh city en Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Sander en Stephanie - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh city en Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Sander en Stephanie - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh city en Phu Quoc

Door: Sander en Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Sander en Stephanie

08 December 2016 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Op 5 december vlogen wij 's avonds richting Ho Chi Minh City (HCMC) vanaf Danang airport. Daar aangekomen zijn we gelijk ons hotel gaan zoeken. Het was door de vertraging al 00.00 uur!

De volgende dag hebben we het centrum en alle hotspots van HCMC bezocht. De notredam, het herenigingspaleis, het operagebouw, de bitex toren en het oorlogsmuseum. Wauw wat maakte dat een heftige indruk zeg! Zoveel Vietnamezen die door de napalm (agent orange) allerlei afwijkingen hebben. Zoveel Vietnamezen die toen allemaal vermoord zijn. Allemaal foto's, verhalen, ik werd er echt even stil en verdrietig van.

Gelukkig hadden we 's avonds wat leukers op het programma: happy hour in de skybar CHILL! Boven op de AB toren, op de 26e verdieping een ongelofelijk gave club! We hebben er heerlijke cocktails gedronken en genoten van het prachtige uitzicht over HCMC.

De volgende ochtend stond een bezoek aan de Cu Chi tunnels op het programma! Na twee uur in de bus, kwamen we samen met onze gids en de rest van ons groepje aan bij de tunnels. Onze gids sprak erg goed Engels en heeft zo veel verteld, echt super interessant. De tunnels zijn door de Vietnamezen gebruikt tijdens de Vietnamoorlog. 250 km onder de grond aan tunnels. Er is nu nog maar een klein stukje in tact. In dat stukje mochten wij er door heen kruipen. Zo smal, zo warm en zo claustrofobisch. Hier hebben mensen gewoon 20 jaar in geleefd, gevochten ed. Nadat we terug waren in HCMC van deze tour, hebben we ons rond laten fietsen door twee fietstaxi's! Hahaha dat was echt super leuk!

Op 7 december hebben we om 23.00 uur de slaapbus genomen naar Rach Gia, om de volgende ochtend vanuit daar de boot te nemen naar Phu Quoc. Wauw wat was dat een trip zeg! De buschauffeur reed alsof zijn leven er vanaf hing waardoor wij zes uur lang van links naar rechts door onze bedjes (net iets te klein voor mensen van westers formaat) vlogen.

Om 04.00 werden we van de ene bus in de andere gezet en belandden we in een dorpje waar alleen nog Vietnamees gesproken werd. Met hulp van een lokale leraar Engels (die toevallig ook daar op het terras zat) lukte het ons om een kop thee en een beker ijskoffie te bestellen en kaartjes voor de oversteek naar Phu Quoc te kopen. Daarnaast stonden we op dit tijdstip voor de opgave een flinke kom noodlesoep weg te werken. En dat valt niet mee om 04.30u.

Toen het eenmaal licht begon te worden en we onze boot gevonden hadden, zijn we richting Phu Quoc gevaren (3 uur). Wauw wat hebben we een vet hotel!! Een hele grote kamer (bungalow) voor aan het strand!!!! We gaan hier de komende dagen even lekker bijkomen van alle nieuwe indrukken de afgelopen tijd!

• 08 December 2016 - 16:43

Mary:

Zoooo wat een heftige dagen hebben jullie achter de rug !!!! En wat een indrukken. Nu lekker samen chillen op Phu Quoc. Geniet van jullie bungalow aan het strand. Dikke knuffel van ons en we kijken weer uit naar volgende verslag.

• 08 December 2016 - 17:34

Maudy:

Jullie hebben de afgelopen dagen weer heel veel beleefd! leuk om weer op de hoogte te zijn! nu lekker genieten daar op die mooie locatie. veel plezier!! gr Maudy

• 08 December 2016 - 19:12

Mervyn En Aniek:

Wauw wat gaaf! Wat een beleving! Nu even lekker bijtanken....

• 08 December 2016 - 21:03

Eric:

Leuk om te lezen en mooi om mee te maken lijkt me.
    Nu lekker liggen, zwemmen in de zee (uitkijken voor de Vietnamese haaien) smeren, coctailtje erbij en lekker zonnen. Geniet ervan.

• 09 December 2016 - 10:07

Wilma:

Wauw, wat maken jullie veel mee.
    Het is een indrukwekkende rondreis die jullie aan het maken zijn.
    Dat zal echt even bijtanken worden voordat jullie weer aan het werk moeten.
    Maar dat duurt gelukkig nog even.
    Nu nog heerlijk genieten samen. Veel plezier nog en goede reis verder.
    Knuffel van ons Cuultjes

• 04 Januari 2017 - 19:55

Danielle:

Hey Sander en Stephanie,
    Ik lees even mee aangezien ik in maart met mijn gezin ook die kant op ga. Vroeg me even af waar jullie ergens slapen op Phu Quoc. Vind het lastig om online goede info te vinden. Tips??
    Hoop graag van je te horen.