Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sander en Stephanie - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sander en Stephanie - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Sander en Stephanie

05 December 2016 | Vietnam, Hoi An

Vrijdag 2 december kwamen we rond 15.00 uur aan in ons hotel in Hoi An na een rit van 16 uur met de nachttrein. Tot nu toe hadden we prima weer gehad, maar hier zag het er toch wel erg nat uit!

Hoi An is een kuststadje in centraal Vietnam aan de Zuid-Chinese Zee. Het stadje heeft ongeveer 120.000 inwoners. In 1999 is het oude centrum opgenomen op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Ons hotel zat op drie minuten fietsafstand van het oude centrum, dus hier zijn we vaak geweest.

Het was echt fantastisch! Zo'n ander sfeertje hier dan in Hanoi. Iedereen is relaxed hier en het eten was echt heerlijk!! Een keer iets anders dan rijst, groenten en kip. We hebben verschillende specialiteiten uit Hoi An geprobeerd. Onder andere white rose, fried wonton, báhn xeó en báhn mi.

Daarnaast hebben we mee mogen maken dat de rivier (die midden door het oude centrum loopt) het gehele centrum onder water heeft gezet. Na 10 dagen non-stop regenval, is al het water uit de bergen richting de rivier gestroomd. En dat was zoveel dat het niet meer in de rivier paste en hij daardoor overstroomde. Dit zorgde er voor dat je op sommige stukken in de stad niet kon komen en dat we tot net onder ons middel door het water moesten lopen richting hotel. Te bizar voor woorden, maar gaaf om een keer te ervaren. En het is 's avonds hier nog rond de 26 graden dus koud was het zeker niet!!

Wat hebben we allemaal gedaan: gefietst, gewandeld, oude centrum bezocht, geshopt, full body massage, naar het strand geweest, op de motor gereden, ochtend tour naar My Son en heerlijk gegeten/gedronken.

Nu is het maandag 5 december 2016 en vliegen we over een paar uurtjes richting Ho Chi Minh City (Saigon) in het zuiden van Vietnam.

We hebben net onze was terug gekregen en uitgecheckt in het hotel. De was moeten we helaas in Ho Chi Minh City nog een keer laten doen. Hij was nog vies, stonk en nog zo vochtig als de pest.. Bah echt smerig! Gelukkig snapten ze dit bij de receptie ook en hoefden we niet te betalen.

Tot horens allemaal!!

• 05 December 2016 - 13:07

Miranda:

Bedankt weer voor het leuke verslag. Goede vlucht en we kijken weer uit naar nieuwe verhalen.....;)

Ik zie dat ze daar ook al de kerstboom hebben staan! :)

• 05 December 2016 - 13:57

Sander En Stephanie :

Foto's staan er nu ook bij mam! Meer dan alleen de kerstboom ;) De wifi is niet zo goed hier op het vliegveld..

• 05 December 2016 - 14:04

Mary:

Gezellig weer een verslagje. Leuk om te lezen en op foto's te zien wat jullie allemaal mee maken. Wat een ervaring !!!!!
    Goeie vlucht naar Ho Chi Minh en hoop voor jullie dat het daar wat droger is.
    Lekker chillen op Phu Quoc xxx
    We kijken weer uit naar het volgende verslag.

• 05 December 2016 - 14:14

Pascalle:

Erg leuk om jullie zo een beetje te volgen! Ziet er super uit allemaal.
    En de helmpjes staan jullie prachtig :-)

• 05 December 2016 - 15:48

Mervyn En Aniek :

Wat leuk om te lezen. Gaaf! Veel plezier nog!